این صفحه را با دوستانتان به اشتراک بگذارید: 

آموزش ماساژ تایلندی


آموزش ماساژ تایلندی 

این نوع ماساژ با نیرو و فشار انجام می شود و در اغلب موارد دردناک است به همین دلیل با توجه به نظر دریافت کننده ماساژ، میزان فشار و کشش را تنظیم کنید  همچنین  ماساژ دهنده ­باید دارای گواهینامه گذراندن  دوره باشد فرد ماساژ دهنده معمولا حرکات و کشش هایی مانند یوگا بر روی دست، زانو و پاهای فرد انجام میدهد و مهم است بدانید که از انجام کشش های بیش از حد در ماساژ تایلندی  خودداری کنید چون کشش بیش از حد باعث ایجاد آسیب و صدمه به بدن می شود.  بعد از مدت کوتاهی داشتن تجربه در امر ماساژ مشخص می شود که آستانه تحمل و حساسیت و انعطاف پذیری هر فرد چگونه است به عنوان مثال :  برخی از افراد فشارهای عمیق را تحمل می کنند در صورتی که بعضی از  افراد دیگر حتی فشارهای ملایم و آهسته هم باعث ایجاد درد در آنها میشود . انعطاف پذیری و تحمل کشش ها نشان دهنده تغییرپذیری همسان است و این موضوع  بسیار مهم است که ماساژ-گر سریعا بتواند تشخیص دهد چه درجه ای از فشار و کشش برای فرد گیرنده ماساژ مناسب است.

مزایای ماساژ تایلندی

  • افزایش انرژی
  • بهبود دامنه حرکات و انعطاف­ پذیری بدن
  • بهبود سردردهای تنشی
  • بهبود برخی از انواع کمر دردها
  • رفع اسپاسم های عضلانی

ماساژ تایلندی در چه افرادی باید با احتیاط انجام شود ؟

  • در بیماریهایی مانند فتق، دیسک، پوکی استخوان، بیماریهای قلبی-عروقی و نیز افرادی که اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته اند مناسب نیست درصورت تمایل به انجام این ماساژ با پزشک خود  مشورت کنید
  • همچنین زنان باردار باید پیش از انجام  ماساژ تایلندی با پزشک خود مشورت کنند و در صورت موافقت پزشک به یک ماساژ­گر که دارای گواهی نامه انجام ماساژ برای زنان باردار را دارد مراجعه نمایند

درچه مواردی انجام ماساژ تایلندی  ممنوع است ؟

  • ماساژ تایلندی، بر روی نواحی سوخته
  •  و دارای التهاب ،  زخم­های باز و ترمیم نیافته، تومورها ، فتق های شکمی و  نواحی که اخیرا دچار  شکستگی شده  ممنوع  است

مدت زمان ماساژ تایلندی 

  • به طور معمول بین ۶۰ دقیقه تا ۲ ساعت می باشد

نکات قابل توجه در  ماساژ

  •  درصورت احساس ناراحتی در هرمرحله از ماساژ، ماساژ-گرخود را آگاه کنید
  •  پس از  انجام ماساژ از مصرف غذا های سنگین اجتناب کنید