این صفحه را با دوستانتان به اشتراک بگذارید: 

آموزش ماساژ لاغری با کاهش سایز


اطلاعاتی مفید در مورد ماساژ کاهش وزن و لاغری

ماساژ لاغری معجزه نیست بلکه کاتالیزوری است که در کنار رعایت برنامه غدایی صحیح و انجام فعالیت های ورزشی میسر می شود و رسیدن به اهداف لاغری را کوتاه تر می کند یعنی ، در اصل مجموعه ای از عوامل ، دست به دست هم می دهد تا فرد بتواند به اندامی متناسب، سالم و ماندگار برسد و با توجه به اینکه بعضی از افراد دچار مشکلات جسمی می باشند و قادر به انجام بعضی از  فعالیتهای ورزشی مانند تردمیل و غیره جهت کاهش وزن نیستند ماساژ لاغری ، یک روش مکمل برای رفع چاقی آنها است .

 

 

 

از آنجا که ساختار بدن افراد با هم فرق می کند انواع بافت های چربی بدن افراد هم با هم متفاوت است به عنوان مثال افراد چاق کمتر آب می خورند به همین دلیل بافت چربی آنها فشرده تر است و به سادگی هم نمی توانند وزنشان را کم کنند و مرتب هم در حال افزایش وزن  هستند . اینجاست که با استفاده از تکنیک های مختلف ماساژ می توان به از بین بردن چربی ها و رفع سلولیت (چاقی های موضعی ) و لاغر شدن افراد کمک کرد.

 باید توجه داشت که با نرم شدن چربی ها  ، فرد دچار شل شدن و افتادگی عضلات صورت و بدن می شود ولی این اتفاق بیشتر در مورد افرادی صدق می کند که فقط با رژیم غذایی اقدام به لاغر شدن می کنند لاغری و کاهش وزن همراه با ماساژ، باعث شل شدن و افتادگی عضلات نمی شود چون همزمان با نرم شدن چربی ها از تکنیک های ورزشی هم کمک گرفته می شود و در حین لاغر شدن عضله سازی بدن هم انجام می شود و از طرف دیگر ماساژ لاغری ، باعث حرکت بافت های چربی ، در بدن نمی شود بلکه این  ماساژ باعث افزایش متابولیسم بدن ، افزایش سرعت گردش خون و اکسیژن رسانی در عضو  مورد نظر می شود و درنهایت بدن برای تبدیل انرژی بیشتر از بافت چربی استفاده می کند و در نتیجه لاغرتر میشود .

 

بهترین تکنیک های ماساژ برای لاغر شدن و کاهش وزن

1. حرکات سراندن : این حرکت به عنوان مقدمه ماساژ لاغری محسوب می شودکه با سراندن کف دستها در یک جهت انجام می شود و هنگام بازگشت به نقطه شروع یک فشار سطحی و ارد می شود . این حرکت

باعث بالا رفتن گردش خون موضعی و آماده سازی بدن برای مراحل بعدی ماساژ می شود

 

 ماساژ لاغری | آموزش ماساژ لاغری

2. حرکات ورز دادن: این حرکت بیشتر روی نواحی شکم ، نشیمن گاه و بالای پا و سایر قسمت های دیگر انجام می شود در این نوع حرکت عضلات فشرده ،بلند و سپس رها می شوند . انجام این حرکت باعث

افزایش خونرسانی ، گرم شدن بافت ها و افزایش قابلیت  ارتجاعی عضلات می شود.

3. حرکات مالشی: حرکتی ، رفت و برگشت است که در طول عضلات مورد نظر انجام می شود و روی عضلات مایل شکمی به صورت عکس انجام می شود این حرکت باعث بالا رفتن گرما و افزایش جریان خون موضعی می شود.

4. حرکات ضربه ای:  این حرکت به صورت ساطوری و نیشگون گرفتن است

 

اطلاعات مفید در مورد بافت های چربی

بافت چربی یک بافت همبنداست که در آنها غالبا سلولهای چربی وجود دارد و معمولا  15 - 20درصداز وزن بدن مردان و مقدار بیشتری از وزن زنان را به خود اختصاص می دهد

در بدن دو نوع چربی وجود دارد که عبارتند از : 

  1. چربی سفید : شایع تر از چربی قهوه ای است و محل ذخیره تری گلیسریدها است که به عنوان ذخیره انرژی بدن به شمار میرود و حاوی یک قطره مرکزی بزرگ سفید یا زرد رنگ در سیتوپلاسم است که بطور یکنواخت در بدن ذخیره نمیشود ولی معمولترین محل ذخیره چربی سفید ناحیه شکم ، اطراف لگن و اطراف ارگانهای داخلی است که بدنبال تجمع این چربی در اطراف ارگان های بدن ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم ، بیماریهای قلبی عروقی و ... افزایش می یابد و همچنین در اثر پرخوری،این چربی در زیر پوست شکم و ران تجمع می یابدوباعث چاقی میشود
  2. بافت چربی قهوه ای:  این بافت هم دارای سلولهایی با قطرات چربی متعدد است و لابلای تعداد زیادی میتوکندری که رنگ این سلولها را قهوه ای میکند قرار گرفته است، متعدد و پراکنده هستند و حاوی انکلوژن های چربی بسیار کوچک و چندحفره ای است که کوچکتر از سلولهای چربی سفید است این نوع چربی بین ۲ - ۵ درصد وزن نوزادان را تشکیل میدهدو عمومادر نواحی پشت، گردن و شانه ها وجود دارد که باعث حفط دمای بدن نوزاد پس از تولد میشود  

 

عملکرد چربی قهوه ای چیست ؟

 این نوع چربی  با افزایش سوخت و ساز در بدن تولید حرارت میکندوباعث سوخت و ساز چربی سفید میشود یا به عبارتی برای سوخت وساز و کالری سوزی چربی سفید وجود چربی قهوه ای ضروری است و نقش مهمی در مدیریت وزن دارد ولی با افزایش سن تولید حرارت ناشی از فعالیت چربی های قهوه ای کاهش می یابد به همین دلیل دانشمندان بدنبال تحقیقات بیشتری هستند تا بدانند آیا واقعاداشتن مقدار زیادی از چربی قهوه ای می تواند تاثیری برکاهش وزن داشته باشد و اگر اینگونه است بهترین راه حل برای افزایش بافت چربی قهوه ای چیست 

 

چگونه اندامی متناسب داشته باشیم :

1 - ورزشهای هوازی مانند دویدن باعث سوختن چربی اضافه بدن میشودولی تمرینات قدرتی علاوه بر سرعت متابولیسم ،افزایش ساخت بافت عضلانی بدن را هم افزایش می دهد

لذا انجام ورزشهای فوق علاوه برافزایش متابولیسم بدن و رسیدن به یک اندام متناسب احتمالایک نقش بالقوه هم در افزایش واقعی سلولهای چربی قهوه ای و فعالیت انهاداشته باشد

 2 - داشتن یک برنامه غذایی سالم و متناسب وانجام تکنیک های صحیح درماساژ لاغری میتواند در شکسته شدن چربی های موضعی انباشته شده در بدن و کاهش سایز بسیار موثر باشد 

 همانطور که می دانید یک کیلو چربی  چهار برابر بافت عضلانی فضا اشغال میکند و هر یک کیلو عضله حدود 100 کالری و هریک کیلو چربی حدود 4 کالری انرژی درطی روز می سوزاند بنابراین هر اندازه مقدار عضلات بدن بیشترتر باشد بدن متناسب تر و لاغرتر به نظر میرسد

 در هنگام لاغر شدن تعداد سلولهای چربی کم نمیشود بلکه اندازه سلولهای چربی کم میشود امادرچاقی اگرظرفیت سلولهای چربی پر شده باشد شاید تعداد سلولهای چربی هم افزایش یابد 

بنابراین بجای حساسیتهای بی مورد در مورد وزن بدن ، با اندازه گیری سایز بدن کاهش وزن خود را بسنجید زیراحجم چربی از حجم عضلات بیشتر است و وقتی فردی سایز کم میکند بطور حتم چربی ازدست داده است و این علامت   خوبی است که بدانید راه درستی را برای سلامت بدن وتناسب اندام خود درپیش گرفته اید.

 

مراحل آموزش ماساژ لاغری

با انجام ماساژ حرفه ای لاغری و حرکات تخصصی و فشار وارده مستقیم بر روی چربی ها که شامل مراحل زیر میشود :

1. در ابتدا با گرم کردن چربی و تحریک لنف مورد نظر

2. سپس شکستن چربی

3. و در انتها تخلیه عمقی

 انجام تخلیه عمقی برای دفع سموم ،  لیپیدها (چربی) وسایر مواد زائدازطریق ادرار ضروری است وبهتراست این ماساژ توسط ماسورهای کار آزموده وحرفه ای انجام شود . 
 

کلینیک ماساژ لاغری شکم  و پهلو در تهران

 

تکنیک های ماساژ لاغری کلینیک تالگو

کار تخصصی که ما در مرکز زیبایی تالگو نور انجام می دهیم باعث شده است کار مان متمایز و جدا از دیگران باشد، استفاده از حرکات مخصوص برای از بین بردن نفخ و یبوست و بالابردن سوخت و ساز بدن است چون تازمانی که مشکل نفخ و یبوست وجود دارد انجام هر نوع کار لاغری و رژیم بی فایده است .

پس با استفاده از ماساژ لاغری علاوه بر انجام کار زیبایی و تغییر سایز ، به درمان خود نیز کمک کرده اید. ما با افتخار و تضمین اعلام میکنیم که در مرکز زیبایی تالگو نور شما با تخصصی ترین روش لاغری در کوتاه ترین زمان بدون هیچ گونه عوارض و کبودی که براثر حرکات اشتباه که خون ریزی زیر جلدی را به همراه دارد به سایز دلخواه خود خواهید رسید. کافی است فقط یک دوره روش ما را امتحان کنید تا برای همیشه با اعتماد به نفس و زیبایی و سلامت روح و جسم خود همراه شوید. در ضمن با بهره گیری از پکیج تخصصی لاغری ما یک جلسه رایگان به شما هدیه میدهیم

 

تعداد جلسات مورد نیاز  ماساژ برای کاهش وزن و لاغری

با توجه به اینکه بدن افراد با هم متفاوت است  هر فرد باید حداقل  2 بار و نهایتا 3 بار در هفته برای ماساژ مراجعه کند تا بدن او به چربی سوزی عادت کند دفعات بیشتر از 3 بار در هفته و به صورت فشرده باعث خستگی و زده شدن فرد از ورزش و ماساژ می شود لذا بهتر است که در این میان تعادل برقرار شود تا بدن فرد به مقدار مشخص، غذا و فعالیت آن ، عادت کند در این صورت نتایج ماساژ بدون بازگشت خواهد بود مگر

اینکه فرد دوباره به عادت های بد گذشته خود مانند پرخوری ، مصرف بیش از حد چربی و شیرینی و کم تحرکی باز گردد .برای اطلاعات بیشتر در مورد تعداد کل جلسات باید اطلاعاتی در مورد سلامت بدن، میزان چربی و وزن  و همچنین اطلاعاتی مختصر در مورد وضعیت تغذیه خود برای متخصصین ما ارسال کنید.این اطلاعات را میتوانید در انتهای مقاله در بخش نظرات اعلام کنید و یا از طریق شماره های سایت سوالات خود را بصورت رایگان از متخصصین تیم تالگو فرانسه بپرسید. 

 

 


تعداد نظرات: 2

 نگین ۱۳۹۸/۲/۲۲ ساعت ۳:۶:۲۶ بعد از ظهر 

سلام...مطالب که در مورد چربی های قهوه ای گذاشته اید ناقص و نامفهموم هستند.

 مدیر سایت۱۳۹۸/۳/۱۲ ساعت ۳:۴:۷ بعد از ظهر 

با سلام مطالب مربوط به بخش چربی های قهوه ای پوست تکمیل و بروز رسانی شد. امیدواریم مطلب حاضر کلیه اطلاعات مفید در خصوص این حوزه را برای شما عزیزان ارائه دهد. با تشکر از نظر شما

 فائزه قاسمی۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ساعت ۲:۳۵:۵۶ بعد از ظهر 

برای آموزش ماساژ لاغری میشه جایی را معرفی کنید؟ ممنون

 مدیر سایت۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ساعت ۲:۳۱:۱۶ بعد از ظهر 

لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید.

ارسال نظر جدید

کد امنیتی