تغذیه مناسب برای سلامتی پوست

 08 دی 1395   13:23
 0
 3254
اشتراک :

بهترین غذاها برای داشتن پوست زیبا

نقش تغذیه برای داشتن پوست سالم: یکی از عوامل مهم برای بهبود سلامت پوست تغذیه می‌باشد. بسیاری از مردم در هر سنی با شرایط پوستی از جمله آکنه، خشکی پوست، چین و چروک و غیره برخورد کرده‌اند. این موارد می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده برای کسانی باشد که هنوز راه حل مشکل پوستی خود را پیدا نکرده‌اند. در حالیکه برخی ارتباط بین سلامت پوست و تغذیه را ضعیف می‌دانند، شواهد بسیار قوی وجود دارد که از تأثیر انتخاب غذا بر روی پوست و طراوت پوست حمایت می‌کند. مصرف برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر ترکیبات مفید در رژیم غذایی یکی از راه‌های مؤثر در درمان شرایط پوست و بهبود ظاهر پوست می‌باشد. مواد مغذی متعددی شناخته شده است که نقش اساسی را در رشد مناسب و ایمنی پوست ایفا می‌کنند و بسیاری از افراد دریافته‌اند که با تغییرات هدفمند در رژیم غذایی روزانه به طور چشمگیری سلامت پوست شان بهبود یافته است.

 

نکات تغذیه ای در سلامت پوست

پوست هم مانند سایر اعضای بدن نیاز به مواد مغذی برای سلامت و شادابی دارد.

سلول های پوست عمر کوتاهی دارند و مداوم در حال جایگزینی هستند به همین دلیل باید مواد مغذی همیشه در دسترس باشند.

اولین گام برای داشتن پوستی ایده آل تغذیه سالم است و تغذیه بهترین کمک کننده و  روش زیبایی پوست صورت است

در مواد غذایی برخی از آنها نقش پر رنگ تری دارند که توصیه به استفاده بیشتر از آنها شده است مانند:

آنتی اکسیدان ها

ویتامین های بخصوص  C و E

اسیدهای چرب ضروری ( موجود در روغن کانولا و زیتون)

مواد معدنی (روی، سلنیوم و ..)

مهمترین منابع حاوی موارد بالا را می توان در انواع مغزها، میوه و سبزیجات تازه، حبوبات و گوشت سفید و قرمز یافت

مواد مغذی و استفاده از منابع آن بسیار مفید است و روش طبخ و استفاده از آنها بر میزان دریافت بدن ما و سلامت و زیبایی پوست بدن تاثیر گذار است

با استفاده از محصولات تالگو نور و مشاوره های تخصصی مراقبت از پوست بهترین راه های زیبایی پوست را بدانید. 

 

اطلاعات مفید تغذیه برای زیبایی

مصرف مقدار کافی میوه‌جات و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان برای کل بدن از جمله پوست خوب است. آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله بتا کاروتن و ویتامین A، C و E می‌توانند از آسیب‌های ناشی از مولکول‌های ناپایدار مانند رادیکال‌های آزاد جلوگیری کنند. این مولکول‌ها می‌توانند باعث آسیب به سلول‌های پوستی و در نتیجه علائم پیری شوند. ویتامین A روی فیزیولوزی پوست از طریق افزایش تمایز پوستی، تعدیل عوامل رشد پوستی، مهار فعالیت غده چربی و مهار تشکیل اندروژن تأثیر می‌گذارد.  کمبود این ویتامین باعث می‌شود که پوست کراتینه و در نتیجه پوسته پوسته شود و ترشح موکوس سرکوب شود. همچنین پوست خشک و خشن نشانه ‌ای از کمبود ویتامین A می‌باشد. ویتامین C شناخته شده است که دارای نقش اساسی در تنظیم پروتئین ساختاری کلاژن ایفا می‌کند که ضروری برای استحکام خارج سلولی پوست است. بنابراین افزایش میزان ویتامین C در رژیم غذایی می تواند باعث سلامت پوست شود. توصیه شده است که از میان وعده‌هایی مانند زغال اخته، گریپ‌فورت، توت‌فرنگی، کلم‌پیچ، اسفناج و انواع مختلف فلفل استفاده شود. یکی دیگر از ایده‌های خوبی که باید به سبد غذایی افراد اضافه شود استفاده از مواد غذایی سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب از جمله سالمون، ساردین، تخم مرغ غنی شده و گردو می‌باشد. این مواد کمک می‌کنند که لایه‌های بیرونی پوست محکم نگه داشته شوند و بنابراین جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به پوست می‌شود.

 

دوره درمانی تغذیه پوست در کلینیک تالگو


بدلیل وجود عصاره شی باتر و انبه بسیار مغذی است ،حاوی آنتی اکسیدان و مواد ضد چروک است و باعث تغذیه ،  ترمیم ، باز سازی و محافظت پوست میشود ودر جوانسازی پوست های خشک بسیار موثر است و از روند پیری زودرس  وشکنندگی  پوست  به دلیل تامین رطوبت و چربی های ضروری جلوگیری می کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز شما به این مقاله :





تماس